Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZach, Sima; Shoval, Ella; Lidor, Ronnie
TitelPhysical Education and academic achievement - literature review 1997-2015.
Gefälligkeitsübersetzung: Sportunterricht und schulische Leistung - Literaturüberblick 1997-2015.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 49 (2017) 5, S. 703-721Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2016.1234649
SchlagwörterGeistige Entwicklung; Kognitive Leistung; Kognitiver Prozess; Leistungsfähigkeit; Leistungssteigerung; Schule; Aktivität; Kognitives Lernziel; Lernziel; Curriculumevaluation; Schulsport; Sportsoziologie; Sportunterricht; Forschungsstand; Analyse; Leistung; Literaturübersicht; Israel
AbstractThe purpose of this review was to organize the results of studies conducted during the last 18 years into a body of knowledge concerning the link between physical education (PE) and academic achievement (AA). Such knowledge may help in clarifying the role of PE in the schools, whose main focus is on improving the AA of the children. The term PE is used to denote those classes taught in the framework of a school curriculum in which physical activity is at the center. The reviewed studies were divided into three categories: the "political", in which a rationale is provided for PE in mainly achievement-oriented academic schools (n = 10); the "interventionist", in which it is shown that PE given in accordance with a defined intervention program influences AA (n = 10); and the "integrative", in which it is determined how physical activity incorporated into the daily routine of academic studies contributes to AA (n = 5). The significance of the reviewed studies in each category is discussed, as well as the advantages and limitations of the studies. Ideas for future research on the link between PE and AA are proposed.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: