Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScheer, Lisa; Salmhofer, Gudrun
TitelRaising awareness for teaching quality through a teaching portfolio.
Lessons from a pilot project at the University of Graz.
QuelleIn: Journal of the European higher education area, 7 (2017) 2, S. 33-50Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2192-0109
SchlagwörterLehre; Studium; Hochschule; Student; Ausland; Österreich
AbstractIn 2015, a teaching portfolio pilot project was conducted at the University of Graz, Austria. This paper's aims are to give an outline of the project and its evaluation, including the national and institutional context of teaching and learning, to share insights and lessons learned and to point at possible challenges when implementing teaching portfolios. Even though parameters may vary strongly at European Higher Education Institutions (HEIs), some general conclusions case study can be drawn from this. Through the analysis of the pilot project, the authors try to indicate the usefulness of teaching portfolios as an instrument to support the development of academics and contribute to quality development in European HEIs. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the European higher education area" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: