Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPrchal, Martin; Messas, Linda
TitelHow to make quality assurance processes more meaningful to teaching staff.
A proposal from the field of music.
QuelleIn: Journal of the European higher education area, 7 (2017) 2, S. 17-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2192-0109
SchlagwörterLehre; Studium; Wissenschaft; Musikwissenschaft; Hochschule; Qualitätssicherung; Student; Ausland; Niederlande
AbstractThis paper addresses a challenge that is often referred to in quality assurance processes: the involvement in these processes of teaching staff. The authors suggest that this challenge can be approached effectively by creating a common language based on a concept of quality culture, which addresses both (artistic) standards and educational quality. Furthermore, an understanding of a diversity of disciplines and the need for a diversity of quality assurance tools supporting this understanding are described as essential elements to increase the relevance of quality assurance processes to teachers. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the European higher education area" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: