Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKelly, Paul; Fair, Nic; Evans, Carol
TitelThe engaged student ideal in UK higher education policy.
QuelleIn: Higher education policy, 30 (2017) 1, S. 105-122Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Zusatzinformationhttp://www.publications.parliament.uk/pa/bills/cbill/2016-2017/0004/17004.pdf
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733; 1740-3863
DOI10.1057/s41307-016-0033-5
SchlagwörterGroßbritannien; Selbstverwaltung; Student; Studium; Ausland; Mitbestimmung; Studentenschaft; Lehre; Selbstverwaltung; Lehre; Mitbestimmung; Politische Aktion; Studium; Studentenschaft; Student; Ausland; Großbritannien
AbstractThe UK Government's Green Paper (BIS in Fulfilling our potential: teaching excellence, social mobility and student choice. BIS, London, 2015), White Paper (BIS in Success as a knowledge economy: teaching excellence, social mobility and student choice. BIS, London, 2016a) and Higher Education and Research Bill (http://www.publications.parliament.uk/pa/bills/cbill/2016-2017/0004/17004.pdf, 2016) appear to be premised on a normative student ideal in UK higher education policy. This ideal student presupposes a transactional model of student engagement, which relies on the accumulation of knowledge capital by a systemic subject. The current government vision forms part of a long-term shift away from the discourse of social democracy since the policies of the 1960s. This shift towards neoliberal political economy is reflected in the legislation to establish the Office for Students, United Kingdom Research and Innovation and the Teaching Excellence Framework (BIS 2015, 2016a; BIS in Teaching excellence framework: technical consultation for year two. BIS, London, 2016b). Rather than adding to the transactional view of student engagement based on the neoliberal student ideal, this article explores the democratic idea of a higher education multitude in which there might be a more nuanced pedagogic and socio-technical understanding of student engagement for further policy developments. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: