Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Biewer, Gottfried |
---|---|
Titel | Inklusion als Gegenstand einer neuen Lehrer_innenbildung - Entwicklungen in Österreich. |
Quelle | Aus: Allemann-Ghionda, Cristina (Hrsg.); Kula, Gülbeyaz (Hrsg.); Mignon, Laurent (Hrsg.): Diversität in europäischen Bildungssystemen und in der Lehrer_innenbildung. Frankfurt am Main; Bern; Bruxelles; New York; Oxford; Warszawa; Wien: Peter Lang Edition (2017) S. 89-99 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 3-631-68102-X; 978-3-631-68102-2 |
Schlagwörter | Bildungsreform; Lehrerausbildung; Inklusion; Universität; Studieninhalt; Bachelor-Studiengang; Pädagogische Hochschule; Kooperation; Behinderter; Österreich |
Abstract | The paper discusses current teacher education reforms in Austria. Reforms included abolishing the functional focus of special education as a career, replacing it with content on inclusive education in all education degree programmes, and offering the option of specialisation in inclusive education for a few students of education. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2020/4 |