Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCocks, Neil
TitelHigher education discourse and deconstruction.
Challenging the case for transparency and objecthood.
QuelleCham: Springer International Publ. [u.a.] (2017), XI, 95 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReihePalgrave Critical University Studies
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-319-52982-0; 978-3-319-52983-7
DOI10.1007/978-3-319-52983-7
SchlagwörterGroßbritannien; Staat; Student; Studium; Wirtschaft; Ausland; Hochschule; Staat; Wirtschaft; Studium; Hochschullehre; Hochschule; Hochschulsystem; Student; Ausland; Großbritannien
AbstractThis book presents a critique of neoliberalism within UK Higher Education, taking its cue from approaches more usually associated with literary studies. It offers a sustained and detailed close reading of three works that might be understood to fall outside the established body of educational theory. The unconventional methodology and focus promote irreducible difference and complexity, and in this stage a resistance to reductive discourses of managerialism. Questioning the materialism to which all sides of the contemporary pedagogical debate increasingly appeal, the book sets out a challenge to investments in 'excellence', 'transparency' and objecthood. It will be of interest to students and researchers in the fields of education, sociology, and literary theory. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2019/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: