Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArthur, James; Kristján Kristjánsson, James; Harrison, Tom; Sanderse, Wouter; Wright, Daniel
TitelTeaching character and virtue in schools.
QuelleLondon: Routledge Taylor & Francis Group (2017), 204 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-0-8153-6091-9
SchlagwörterNormative Pädagogik; Demokratische Bildung; Methode; Persönlichkeit; Persönlichkeitsbildung; Persönlichkeitsentwicklung; Großbritannien; Lehrer; Messung; Methode; Persönlichkeit; Weisheit; Persönlichkeitsentwicklung; Wertorientierung; Unterrichtsforschung; Normative Pädagogik; Schulforschung; Schulforschung; Schulkultur; Lehrer; Lehrerausbildung; Soziale Kompetenz; Unterrichtsbeispiel; Unterrichtsforschung; Messung; Ethische Erziehung; Weisheit; Wertevermittlung; Wertorientierung; Großbritannien
AbstractThe book addresses the contemporary issues of quantification and measurement in educational settings. The authors draw on the research of the Jubilee Centre at the University of Birmingham in order to investigate the concern that the conventional wisdom, sound judgement and professional discretion of teachers is being diminished and control mistakenly given over to administrators, policymakers and inspectors which in turn is negatively effecting pupils' character development. It calls for subject competence to be complemented by practical wisdom and good character in teaching staff. It posits that the constituent virtues of good character can be learned and taught, that education is an intrinsically moral enterprise and that character education should be intentional, organised and reflective. The book draws on the Jubilee Centre's expertise in support of its claims and successfully integrates the fields of educational studies, psychology, sociology, philosophy and theology in its examination of contemporary educational practices and their wider effect on society as a whole. It offers sample lessons as well as a framework for character education in schools. The book encourages the view that character education is about helping students grasp what is ethically important and how to act for the right reasons so that they can become more autonomous and reflective individuals within the framework of a democratic society. (Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: