Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVujanovic, Petar; Lewis, Christine
InstitutionOECD / Economics Department
TitelEnsuring a dynamic skillstraining and life-long learning system in Switzerland.
Gefälligkeitsübersetzung: Schaffung eines dynamischen Systems des lebenslangen Lernens in der Schweiz.
QuelleParis (2017), 39 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD Economics Department working papers. 1444
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISSN1815-1973
DOI10.1787/438423d9-en
SchlagwörterBildung; Bildungschance; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Bildungssystem; Bildungspolitik; Sekundarbereich; Mismatch; Berufsausbildung; Berufsbildung; Berufsbildungssystem; Qualifikationsanforderung; Qualifikationswandel; Hochschulsystem; Weiterbildung; Weiterbildungsbedarf; Lebenslanges Lernen; Geschlechtsspezifik; Schweiz
Abstract"Switzerland makes more use of its human resources than most other OECD countries. Labour force participation is high and the unemployment rate low for most segments of society. This ensures a high standard of living for most Swiss people. Nevertheless, productivity growth is relatively slow. While this may in part be attributable to already being an advanced economy, it also means that Switzerland cannot be complacent with regard to education and skills. Its admirably low youth joblessness suggests that the transition from education to work is functioning soundly. However, there is mounting evidence that as the structure of industry is changing, due to globalisation and digitalisation for instance, vacancies and skills mismatches are spreading. The mix of skills being taught differs from those taught in most other high income OECD countries in which a common secondary school track predominates and the emphasis is on equipping young adults with academic tertiary qualifications. In this context, it is important that the system is flexible enough to respond to shifts in the demand for skills and that workers continue to learn. While the participation of women and immigrants in the economy compares relatively well, more can still be done to improve equity in the accumulation of skills." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: