Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoyd-Swan, Casey; Herbst, Chris M.
InstitutionForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
TitelRacial and ethnic discrimination in the labor market for child care teachers.
Gefälligkeitsübersetzung: Rassistische und ethnische Diskriminierung auf dem Arbeitsmarkt für Erzieher.
QuelleBonn (2017), 61 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheIZA discussion paper. 11140
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterArbeitgeber; Diskriminierung; Eltern; Erzieher; Kindertagesstätte; Lehrer; Führungskraft; Rassismus; USA; Vorschule; Personalauswahl; Präferenz; Ethnische Gruppe; Kinderbetreuung; Kundenorientierung; Minderheit; Eltern; Kinderbetreuung; Kindertagesstätte; Vorschule; Lehrer; Diskriminierung; Rassismus; Konsumverhalten; Kundenorientierung; Personalauswahl; Präferenz; Ethnische Gruppe; Minderheit; Arbeitgeber; Erzieher; Führungskraft; Hispanoamerikaner; Schwarzer; Weißer; USA
Abstract"This paper examines racial and ethnic discrimination in the labor market for center-based child care teachers. We assemble a novel dataset that combines a resume audit study of child care centers in several large U.S. cities with a follow-up survey of the providers in the original audit sample. The provider survey was administered to obtain detailed information about the children, teachers, and administrators within the center. Together, these data provide three insights about the influence of applicant race and ethnicity on teacher hiring. First, we uncover robust evidence of discrimination: black and Hispanic applicants receive significantly fewer interview requests than observationally equivalent whites. Nevertheless, we show that program directors exhibit strong own-race preferences: white directors favor white applicants, while minority directors favor those from their own racial and ethnic background. Second, our results suggest that teacher hiring is consistent with a model of customer discrimination. In particular, the racial and ethnic composition of children attending the center is strongly correlated with the characteristics of job-seekers receiving an interview request. Finally, we show that states' child care regulations and quality certification programs mitigate or eliminate entirely the racial and ethnic gap in interview requests. These benefits accrue disproportionately to high-skilled minorities, and to those applying to child care centers located in high-income communities. We posit that these firm-level licensing requirements increase the cost to employers of using race and ethnicity as signals of teacher productivity." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: