Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelSupporting entrepreneurship and innovation in higher education in Ireland.
QuelleParis: OECD (2017), 142 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD skills studies
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-27088-6; 978-92-64-27089-3
DOI10.1787/9789264270893-en
SchlagwörterBildung; Forschung; Gesellschaft; Kreativität; Bildung; Forschung; Gesellschaft; Innovation; Irland; Kooperation; Kreativität; Steuerung; Strategie; Unternehmer; Unternehmen; Wirtschaft; Hochschule; Hochschulpolitik; Ausgaben; Bericht; Studentenzahl; Förderung; Hochschulbildung; Internationalisierung; Förderung; Steuerung; Internationalisierung; Ausgaben; Unternehmen; Wirtschaft; Unternehmer; Hochschulbildung; Hochschulpolitik; Studentenzahl; Hochschule; Bericht; Innovation; Kooperation; Strategie; Institution; Irland
AbstractThis report presents evidence-based analysis on Ireland's higher education transformation process towards an innovative, interconnected and multidisciplinary entrepreneurial system, designed to empower its students and staff to demonstrate enterprise, innovation and creativity in teaching, research and societal engagement. Using the OECD-European Commission HEInnovate guidance for the entrepreneurial and innovative higher education institution, the report assesses strategies and practices for entrepreneurship and innovation in Ireland's higher education institutions and the systemic support provided by government. Higher education institutions play a critical role in Ireland's economy and innovation system, which is based on a strong and growing engagement agenda with industry and local communities, the emergence of new learning environments and strong multidisciplinary research teams. This report offers practical recommendations on how Ireland can enhance and sustain the outcomes. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: