Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGilles, Jean-Luc (Hrsg.)
TitelLinking research and training in internationalization of teacher education with the PEERS program: issues, case studies and perspectives.
QuelleBern; Bruxelles; Frankfurt am Main; New York; Oxford; Warszawa; Wien: Peter Lang (2017), 371 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-0343-2977-6; 978-3-0343-2977-4
SchlagwörterErfahrung; Fallstudie; Vergleichende Bildungsforschung; Gender; Stereotyp; Auslandsstudium; Bolivien; Erfahrung; Fremdheit; Gesundheitserziehung; Schweiz; Spanien; Stereotyp; Madagaskar; USA; Internationaler Vergleich; Vergleichende Bildungsforschung; Fallstudie; Grundschulpädagogik; Internationalisierung; Ernährungserziehung; Interkulturelle Kompetenz; Förderungsmaßnahme; Globales Lernen; Grundschulpädagogik; Lehrerausbildung; Interkulturelle Kompetenz; Internationale Erziehung; Multikulturalität; Ernährungserziehung; Gesundheitserziehung; Fremdheit; Globales Lernen; Internationale Zusammenarbeit; Internationalisierung; Nachhaltige Entwicklung; Auslandsstudium; Internationaler Vergleich; Projektbericht; Gender; Behinderter; Bolivien; Madagaskar; Mosambik; Schweiz; Spanien; USA
AbstractThe PEERS [Projet d'Etudiants et d'Enseignants-chercheurs en Réseaux Sociaux] program proposes international exchanges adapted to the context of teacher training institutions wishing to take advantage of internationalization in order to link training, research, and practice. PEERS is based on the completion of Research and Innovation (R&I) projects during the academic year, during which international groups of professors and students from teacher training partner institutions collaborate remotely as well as during two placements of one week. [...] The aim of this collective book is to give an overview of the issues, case studies and perspectives of the PEERS program. The first section [...] focuses on the foundations and general features of PEERS projects, as well as the context of globalization in the intercultural and connected world in which it is situated. The second section [...] constitutes a series of chapters presenting case studies on PEERS projects focused on innovation and cooperation in the developing world. The third section [...] considers the results from PEERS projects that have enabled the implementation of theoretical and practical educational research, generally taking the form of small-case research studies or innovations in the design of teaching units. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: