Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelGetting skills right: Good practice in adapting to changing skill needs a perspective on France, Italy, Spain, South Africa and the United Kingdom.
Gefälligkeitsübersetzung: Qualifikationen anpassen: bewährte Verfahren der Anpassung an veränderte Qualifikationsbedarfe. Ein Blick auf Frankreich, Italien, Spanien, Südafrika und Großbritannien.
QuelleParis (2017), 79 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheGetting skills right
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN2520-6125
ISBN978-92-64-27789-2
DOI10.1787/9789264277892-en
SchlagwörterBildungspolitik; Mismatch; Berufsbildung; Arbeitsloser; Qualifikationsanforderung; Qualifikationsanpassung; Qualifikationsbedarf; Qualifikationswandel; Lebenslanges Lernen; Internationaler Vergleich; Best-Practice-Modell; Frankreich; Großbritannien; Italien; Spanien; Südafrika (Staat)
Abstract"Skills have the potential to transform lives and drive economies. However, in many countries, imbalances between the supply and demand for skills lead to significant skill mismatches and shortages, with as many as three in five workers in the OECD employed in jobs that do not make the best use of their skills. At the same time, a large number of employers report hiring problems due to skill shortages. This series examines how countries measure changing skill needs and how they develop skills that respond to labour market needs and how they ensure that these skills are fully utilised by individuals and employers. Presenting both thematic reports on specific policies and issues and in-depth country reviews, this series offers countries the information and analysis they need to get skills right.; This report identifies effective strategies to tackle skills imbalances, based on five country-specific policy notes for France, Italy, Spain, South Africa and the United Kingdom. It provides a comparative assessment of practices and policies in the following areas: the collection and use of information on skill needs to foster a better alignment of skills acquisitions with labour market needs; the design of education and training systems and their responsiveness to changing skill needs; the re-training of unemployed individuals; and the improvement of skills use and skills matching in the labour market. The assessment is based on country visits, desk research and data analysis conducted by the OECD secretariat in the five countries reviewed. Examples of good practice from other countries are also discussed." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: