Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRaufelder, Diana; Nitsche, Lisa; Breitmeyer, Sven; Keßler, Sabrina; Herrmann, Elisa; Regner, Nicola
TitelStudents' perception of "good" and "bad" teachers.
Results of a qualitative thematic analysis with German adolescents.
QuelleIn: International journal of educational research, 75 (2016) 2016, S. 31-44Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0883-0355
DOI10.1016/j.ijer.2015.11.004
SchlagwörterFremdwahrnehmung; Interpersonale Interaktion; Interpersonale Wahrnehmung; Schuljahr 07; Schuljahr 08; Schulalltag; Sekundarstufe I; Weiterführende Schule; Lehrerbeurteilung; Lehrer-Schüler-Interaktion; Unterrichtsqualität; Lehrqualität
AbstractThere is a large amount of research concerning the qualities of a good teacher. However, students' perception is rarely considered in both educational research and practice, although their daily school life is dominated by relationships with teachers. Semi-structured interviews with 86 7th and 8th graders from German secondary schools were conducted to examine how students perceive "good" and "bad" teachers based on their daily school experiences. A thematic analysis was used to extract themes and subthemes that describe the students' perception of "good" and "bad" teachers, and that might function as potential starting points to improve the teacher-student relationship. Interestingly, the qualities of bad teachers were not always opposed to those of good teachers. Overall, the findings show that students prioritize teachers' (inter)personal dimensions over their academic abilities in everyday classroom interactions when evaluating them as educators. The study discusses practical implications as well as future research direction. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of educational research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: