Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGolestani, Chitra
TitelSocial activism and extended education.
QuelleIn: International journal for research on extended education, 4 (2016) 2, S. 110-127
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2196-3673; 2196-7423
DOI10.3224/ijree.v4i2.25784
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-229085
SchlagwörterStaatsbürgerliche Erziehung; Middle School; Sekundarbereich; High School; Lehrer; Schüler; Soziales Handeln; Programm; Kritische Theorie; Politische Bildung; Politischer Protest; Hochschulpartnerschaft; Außerschulische Jugendbildung; Aktivismus; Globales Denken; Kooperation; Lehrpersonal; Kalifornien; USA
AbstractPartnerships between schools and non-governmental organizations (NGOs) are common in extended education providing students broader choices in after-school programing. This article explores how collaboration between educators teaching in after-school clubs and an international human rights NGO, Invisible Children, mobilized student activism across the United States in middle schools, high schools and on junior college campuses. This study suggests that collaboration between teachers in and out-of-school time (OST) with one or more NGOs produced insights in three categories: (1) teachers' perceptions about student sociopolitical consciousness (SPC), (2) teacher pedagogy and praxis, and (3) student leadership and activism. The results pose opportunities to conduct further research on: (1) the impact of a mutually reinforcing process of teacher and student activism, (2) benefits and constraints of NGO collaboration within schools, and (3) emergence of global citizenship education for sustainable social change. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal for research on extended education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: