Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPershina, Yulia
TitelTo the role of practical works for studying the topic "The Holocaust" at the Russian educational organizations and in the system of professional development of teachers.
QuelleIn: Modern European Researches, (2016) 4, S. 91-98
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2311-8806
URNurn:nbn:de:0168-ssoar-49487-2
SchlagwörterDrittes Reich; Geschichtsunterricht; Judenverfolgung; Lehrerbildung; Toleranz; Russland; Lehrerbildung; Drittes Reich; Geschichtsunterricht; Judenverfolgung; Toleranz; Genozid; Russland
AbstractThe relevance of the studied problem is caused by need to organize a system-activity approach for studying the subject "the Holocaust". The purpose of the paper is to analyze the role of practical training at the lessons of history and social science at the Russian educational organizations and in the system of professional development of teachers. The leading research approach of the problem is the principle of active tolerance. The author considers the system of practical tasks, gives an example of practical work and concludes about high efficiency of practical training for studying the Holocaust topic. The materials of the paper can be useful to teachers of social and humanitarian cycle and teachers, methodologists of the system of professional development of teachers.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: