Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Dolbeau-Bandin, Cécile |
---|---|
Titel | Are social media networks reinventing museum education tools? The case of the Suzon Facebook page at the Caen Memorial Museum. |
Quelle | In: ESSACHESS : journal for communication studies, 9 (2016) 2, S. 141-152
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1775-352X |
URN | urn:nbn:de:0168-ssoar-50451-9 |
Schlagwörter | Bildungsmotivation; Multimedia; Frankreich; Museum; Soziales Netzwerk; Außerschulische Jugendbildung; Multimedia; Internet; Soziale Software; Soziales Netzwerk; Soziale Software; Außerschulische Jugendbildung; Internet; Museum; Frankreich |
Abstract | The focus of this study is the use of digital social networks in French museums. In this paper we wish to explore and understand the transformations brought about by digital social networks regarding the relation between the young public, digital educational tools and the museum. |
Erfasst von | GESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim |
Update | 2020/2 |