Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKuhn, Deanna
TitelWhat Do Young Science Students Need to Learn About Variables?
QuelleIn: Science education, 100 (2016) 2, S. 392-403Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.21207
SchlagwörterProzedurales Wissen; Unterrichtserfolg; Variable; Erkenntnistheorie
AbstractHave the Next Generation Science Standards fulfilled a goal of specifying the objectives of precollege science education in clear and exact enough terms to make them readily implementable? Using students' understanding of the concept of a variable as a case in point, the author suggests that the standards, despite their seeming precision and clarity, leave critical questions not fully answered regarding what K-12 students need to master to be judged knowledgeable regarding scientific practices. This is especially the case given that scientific practices entail not only procedural knowledge but also epistemic understanding, i.e., the purposes and ends toward which practices are conducted. If the teacher does not fully appreciate the epistemic component and lacks deep understanding of procedures, engaging students in related activities is less likely to seem worthwhile to the teacher and in turn to students, leaving teachers tempted to focus attention on content-defined learning, where goals are clearer.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: