Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSantos, Sara D. L.; Memmert, Daniel; Sampaio, Jaime; Leite, Nuno
TitelThe spawns of creative behavior in team sports.
A creativity developmental framework.
Gefälligkeitsübersetzung: Das Hervorbringen von kreativem Verhalten in Mannschaftssportarten. Ein Kreativität-Entwicklungsgerüst.
QuelleIn: Frontiers in psychology, 7 (2016) Art. 1282, 14 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1664-1078
DOI10.3389/fpsyg.2016.01282
SchlagwörterPädagogik; Gruppenverhalten; Bewusstsein; Geistige Entwicklung; Kognitive Leistung; Kreativität; Leistungsfähigkeit; Motorische Leistungsfähigkeit; Verhalten; Verhaltenspsychologie; Bewusstsein; Kreativität; Leistungsfähigkeit; Pädagogik; Verhalten; Entwicklung; Gruppenverhalten; Sportpädagogik; Verhaltenspsychologie; Mannschaft; Mannschaftssport; Spielverhalten; Spielverhalten; Mannschaft; Mannschaftssport; Sportpädagogik; Entwicklung
AbstractDeveloping creativity in team sports players is becoming an increasing focus in sports sciences. The Creativity Developmental Framework is presented to provide an updated science based background. This Framework describes five incremental creative stages (beginner, explorer, illuminati, creator, and rise) and combines them into multidisciplinary approaches embodied in creative assumptions. In the first training stages, the emphasis is placed on the enrollment in diversification, deliberate play and physical literacy approaches grounded in nonlinear pedagogies. These approaches allow more freedom to discover different movement patterns increasing the likelihood of emerging novel, adaptive and functional solutions. In the later stages, the progressive specialization in sports and the differential learning commitment are extremely important to push the limits of the creative progress at higher levels of performance by increasing the range of skills configurations. Notwithstanding, during all developmental stages the teaching games for understanding, a game-centered approach, linked with the constraints-led approach play an important role to boost the tactical creative behavior. Both perspectives might encourage players to explore all actions possibilities (improving divergent thinking) and prevents the standardization in their actions. Overall, considering the aforementioned practice conditions the Creativity Developmental Framework scrutinizes the main directions that lead to a long-term improvement of the creative behavior in team sports. Nevertheless, this framework should be seen as a work in progress to be later used as the paramount reference in creativity training. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Frontiers in psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: