Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJenny, Seth E.; Schary, David P.
TitelVirtual and "real-life" wall/rock climbing.
Motor movement comparisons and video gaming pedagogical perceptions.
Gefälligkeitsübersetzung: Virtuelles und "reales" Wand-/Fels-Klettern. Motorische Bewegungsvergleiche und Videospiele in der pädagogische Wahrnehmung.
QuelleIn: Sports technology, 8 (2015) 3/4, S. 100-111
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1934-6182; 1934-6190
DOI10.1080/19346182.2015.1118110
SchlagwörterForschung; Vergleichsuntersuchung; Leistungsanalyse; Motorische Leistungsfähigkeit; Selbstwahrnehmung; Wahrnehmung; Videospiel; Computersimulation; Virtuelle Realität; Technologie; Bewegungsanalyse; Bewegungserfahrung; Felsklettern; Klettern; Kletterwand; Sport; Sportpädagogik; Sportwissenschaft; Bewegungswahrnehmung; Methodenvergleich
AbstractThe purpose of this study was to examine similarites and differences between motion-based video games (MBVGs) and "real-life" wall/rock climbing and determine the perceived usefulness of utilizing MBVGs when trying to teach someone how to authentically wall/rock climb. A mixed-methods multi-phase intervention with two randomized groups - wall/rock climbing first (WF; n = 12) and MBVGs first (GF; n = 12) utilizing Xbox One's Kinect Sports Rivals Rock Climbing - was used. All participants had no prior climbing experience. Results indicated the participants perceived MBVGs and authentic wall/rock climbing were similar concerning climbing tactics/strategies and arm movements, but were different regarding effort and leg, finger/grip, and jumping movements. Moreover, both the MBVGs and "real-life" wall/rock climbing experiences were needed for a significant difference in the participants' perceived understanding of both the necessary motor skills and tactics/strategies needed to wall/rock climb. In sum, MBVGs may be used as a pedagogical tool to teach strategies of wall/rock climbing, particularly with beginners or those with special needs, but caution must be heeded due to perceived effort and lower extremity movement differences compared to authentic climbing. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sports technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: