Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inO'riordan, Maeve
TitelPrinciples of student engagement in Ireland.
Democratic practices for higher education institutions.
QuelleIn: Journal of the European higher education area, 6 (2016) 4, S. 19-38Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2192-0109
SchlagwörterLehre; Politische Einstellung; Politisches Mandat; Studium; Studentenschaft; Student; Ausland; Irland
AbstractStudent engagement in decision-making in higher education institutions benefits not only the student but also the institution because it enables more informed decision-making. Meaningful student engagement can also allow higher education institutions to realise their duty to foster democratic citizenship. Student engagement practices can take many forms and they can also be driven by differing ideals. A recent project in Ireland developed ten principles of student engagement for higher education institutions, which were designed to foster a sense of the student as a member of the learning community, rather than as a consumer of a service. It is anticipated that these principles will be used by institutions in enhancing their student engagement practices. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the European higher education area" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: