Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEbenehi, Amos Shaibu; Rashid, Abdullah Mat; Bakar, Ab Rahim
TitelPredictors of career adaptability skill among higher education students in Nigeria.
QuelleIn: International journal for research in vocational education and training, 3 (2016) 3, S. 212-229Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2197-8646
DOI10.13152/IJRVET.3.3.3
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-127177
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Umfrage; Erwartung; Selbstwirksamkeit; Regressionsanalyse; Anpassungsfähigkeit; Arbeitsmarkt; Berufliche Identität; Berufsbildungssystem; Berufserfolg; Berufslaufbahn; Hochschulbildung; Soziale Unterstützung; Vorhersage; Zielorientierung; Student; Nigeria
AbstractThis paper examined predictors of career adaptability skill among higher education students in Nigeria. A sample of 603 higher education students randomly selected from six colleges of education in Nigeria participated in this study. A set of self-reported questionnaire was used for data collection, and multiple linear regression analysis was used to analyze the data. Results indicated that 33.3% of career adaptability skill was explained by the model. Four out of the five predictor variables significantly predicted career adaptability skill among higher education students in Nigeria. Among the four predictors, career self-efficacy sources was the most statistically significant predictor of career adaptability skill among higher education students in Nigeria, followed by personal goal orientation, career future concern, and perceived social support respectively. Vocational identity did not statistically predict career adaptability skill among higher education students in Nigeria. The study suggested that similar study should be replicated in other parts of the world in view of the importance of career adaptability skill to the smooth transition of graduates from school to the labor market. The study concluded by requesting stakeholders of higher institutions in Nigeria to provide career exploration database for the students, and encourage career intervention program in order to enhance career adaptability skill among the students. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal for research in vocational education and training" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: