Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEngelen, Sophie
TitelZum Umgang mit Legasthenie im Fremdsprachenunterricht - Forschungsstand, theoretische Konzepte und Leitlinien für den Unterricht.
QuelleIn: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, 27 (2016) 2, S. 227-253Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0939-7299
SchlagwörterFremdsprachenunterricht; Förderungsmaßnahme; Lernschwäche; Fremdsprachenunterricht; Forschungsüberblick
AbstractDyslexia is one of the most prevalent learning disorders, affecting at least 4% of learners in German schools. As both native and foreign language learning depend on basic language learning mechanisms (e.g. phonemic awareness, working memory, establishing sound-symbol relationships, etc.), individuals with dyslexia can be expected to have difficulties learning foreign languages at school, which are a core element in the German curriculum. However, the impact of dyslexia on language learning has not been the topic of any thorough academic discussion in the field of foreign language pedagogy so far. This article (1) provides a brief review of current research on the causes, symptoms, diagnosis and treatment methods of dyslexia; (2) investigates how dyslexia may influence the learning of foreign languages at school; (3) discusses different theoretical concepts such as "foreign language aptitude", the "linguistic coding differences hypothesis" and the "foreign language disability hypothesis" in the context of dyslexia; (4) presents eight guidelines which might help teachers to support dyslexic pupils in learning foreign languages at school. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für Fremdsprachenforschung" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: