Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHefendehl-Hebeker, Lisa
TitelSubject-matter didactics in German traditions. Early historical developments.
QuelleIn: Journal für Mathematik-Didaktik, 37 (2016) Suppl. 1, S.11-31
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; deutsche Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0173-5322; 1869-2699
DOI10.1007/s13138-016-0103-7
SchlagwörterWissen; Didaktik; Lehren; Mathematik
AbstractSubject-related approaches have played an important role in the development of the didactics of mathematics as a professional field in Germany. In the 1980s, views of the nature of learning as well as of the objects and methods of research in mathematics education changed and the perspective was widened and opened toward new directions: Mathematics teaching was also considered a social reality and the process of teaching and learning was analyzed not only by psychological means but also under sociological, epistemological, and historical perspectives. This shift of view issued new challenges to subject-related considerations that were enhanced by the recent discussion about professional mathematical knowledge for teaching. The article offers a perspective on these early developments.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal für Mathematik-Didaktik" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: