Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVohns, Andreas
TitelFundamental ideas as a guiding category in mathematics education - early understandings, developments in German-speaking countries and relations to subject matter didactics.
QuelleIn: Journal für Mathematik-Didaktik, 37 (2016) Suppl. 1, S.193-223
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; deutsche Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0173-5322; 1869-2699
DOI10.1007/s13138-016-0086-4
SchlagwörterIdee; Mathematik; Didaktik; Didaktisches Prinzip; Sekundarbereich; Didaktik; Didaktisches Prinzip; Geschichte (Histor); Mathematik; Idee
AbstractIn its day-to-day regime the mathematics classroom is mainly focused on students' mastery of specific knowledge and skills currently at hand. But do they see the bigger picture? Do they get an appropriate idea of what mathematics is essentially about? Fundamental ideas have been a regularly proposed way to outline the bigger picture. That is, to provide both mathematics educators and students with several central themes that interconnect the different areas of mathematics and its applications. Such ideas should be able to guide the selection, organization and presentation of curriculum content and subsequently make mathematics more understandable for students. This article aims to offer the English-speaking reader an overview of important stages in the specific development of the understanding of fundamental ideas within the German-speaking community of mathematics education. It embeds this line of research within the subject matter didactics tradition that this volume is dedicated to and it draws comparisons to and discusses relations between Grundvorstellungen and fundamental ideas.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal für Mathematik-Didaktik" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: