Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHermanowicz, Joseph C.
TitelFaculty perceptions of their graduate education.
QuelleIn: Higher education, 72 (2016) 3, S. 291-305Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-015-9955-x
SchlagwörterForschung; Lehre; Studium; Hochschullehrer; Student; Ausland; USA
AbstractMost studies of graduate school socialization utilize samples of either current students or recent graduates. This study investigates how professors, established in their academic careers, retrospectively view their graduate training by asking and examining what deficiencies they detect from this preparatory stage. The sample is composed of academics at different stages of their careers, who work in a spectrum of institutional types in the US system of higher education. Four analytic dimensions are used to examine variation in which professors identify deficiencies in their graduate training: time (as indicated by career stage), employing institution, Ph.D. institution, and publication productivity. The findings cast additional light on socialization by suggesting how academics, differentially situated in an academic career, view their graduate education years after it has concluded. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: