Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLemmens-Krug, Katharina
TitelCentres of Excellence in teaching and learning (CETLs) as governing instruments in universities in England and Germany.
QuelleIn: Journal of the European higher education area, 6 (2016) 2, S. 49-64Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2192-0109
SchlagwörterLehre; Studium; Student; Ausland; Großbritannien
AbstractThis conceptual article focuses on Centres for Excellence in Teaching and Learning (CETLs) as an instrument of governance to steer teaching and learning activities in universities. The efforts of steering university leaders in regard to teaching and learning are widely unexplored. The question of how CETLs can be best understood as an instrument of governance in universities will be investigated. After having presented some 'managerialist' technologies employed for governing teaching and learning two national initiatives, in which funded CETLs will be presented, drawing on empirical examples of Germany and England in order to illustrate the governance instruments of CETLs. The paper concludes that on the conceptual level, managerialism is one perspective to understand CETLs as a governing technology, since it can be argued that CETLs inherit several features of managerialism. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2016/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the European higher education area" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: