Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSteyn, Herco; Evans, Rinelle
TitelTextese and secondary school learners' formal written English: Is the media hype about language decay justified?
QuelleIn: Journal for language teaching, 49 (2015) 1, S. 199-221Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 1; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0259-9570
SchlagwörterEmpirische Forschung; Digitale Medien; Geschriebene Sprache; Sprachregister; Sprachwandel; Standardsprache; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht
AbstractThis article investigates whether the media hype about the supposedly detrimental effect of textese on teenagers' formal English skills is justified. It is posited that this younger generation has reached the 'point of saturation' because they are so accustomed to seeing textisms in informal writing contexts and will therefore struggle to identify them in a formal writing context. A postpositivist research philosophy was assumed coupled with a quantitative research design. A purposefully designed proofreading protocol allowed for the collection of empirical data from South African secondary school learners with English first-language proficiency from the upper-middle class socio-economic sphere in the Pretoria metropolis. The results indicate that the 288 respondents did not struggle to identify textisms implying that the target population had a sufficiently precise grasp of register to discredit media claims that textese is akin to language decay. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: