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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Sprachenpolitik und Mehrsprachigkeitsdidaktik. Entwicklungen und Perspektiven, exemplifiziert am Fremdsprachenzentrum der Hochschulen im Land Bremen (FZHB).
Not much earlier than the introduction of the CEFR, multilingualism has started to become the generally recognised main goal of language learning. In the CEFR, multilingualism is understood as an instrumend "to meet the needs of a multilingual and multicultural Europe on the one hand", "to equip all Europeans for the challenges of intensified international mobility... not only in education, culture and science but also in trade and industry", on the other hand (Council of Europe, Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment, Language Policy Unit, Strasbourg. http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/source/framework_en.pdf, p-3). With the today's rising migration to Europe, these challenges are changing more and more into the urgent need of integration of refugees and migrants and the acceptance of diversity - not only in Europe in general, but especially in European universities. As an example for the development of the term of multilingualism and its didactics, the contribution recounts the story of the development of the promotion of multilingualism at the "Fremdsprachenzentrum der Hochschulen im Lande Bremen" in the last 20 years. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2022/2
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Standortunabhängige Dienste
0178-0336
Kühn, Bärbel: Sprachenpolitik und Mehrsprachigkeitsdidaktik. Entwicklungen und Perspektiven, exemplifiziert am Fremdsprachenzentrum der Hochschulen im Land Bremen (FZHB). 2015.
3245756
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