Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchindler, Ann-Kathrin; Gröschner, Alexander; Seidel, Tina
TitelTeaching science effectively.
A case study on student verbal engagement in classroom dialogue.
QuelleIn: Orbis scholae, 9 (2015) 2, S. 9-34
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 31-34
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1802-4637; 2336-3177
SchlagwörterFallstudie; Medienforschung; Dialog; Lehrerfortbildung; Unterricht; Didaktik; Medienforschung; Video; Fallstudie; Unterrichtsforschung; Klassenraum; Lehrerfortbildung; Didaktik; Unterrichtsforschung; Video; Unterricht; Dialog
AbstractThe present case study illustrates a teacher who participated in a one-year, video-based, teacher professional development (TPD) program on classroom dialogue. This study expands the field of research on TPD by presenting the longitudinal results of Laura's teaching performance, her students' engagement in classroom dialogue, and their higher order learning perceptions. Additionally, a reflection of her participation in the TPD provides more insights into the role of TPD programs for individual teacher learning. Results revealed that Laura constantly changed her questioning and feedback behavior in terms of providing her students with more questions that foster elaboration of knowledge and feedback, which scaffolds students' learning processes. As a consequence, more students in Laura's classroom elaborated on their knowledge, which was reflected by a positive change in student higher order learning perceptions. Her reflection showed that the video tool and a mindful facilitation of the TPD program were of great value for Laura's positive learning experience. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Orbis scholae" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: