Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPanagiotopoulou, Argyro; Rosen, Lisa
TitelProfessionalism and multilingualism in Greece and Canada.
An international comparison of (minority) teachers' views on linguistic diversity and language practices in monolingual vs. multilingual educational systems.
QuelleIn: Tertium comparationis, 21 (2015) 2, S. 225-250Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0947-9732
DOI10.25656/01:24643
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-246434
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Erfahrung; Expertenbefragung; Fragebogenerhebung; Interview; Leitfadeninterview; Deutschland; Erfahrung; Europa; Griechenland; Interview; Kanada; Lehrer; Mehrsprachigkeit; Bildungssystem; Schule; Sprache; Bildungssystem; Lehramtsstudent; Internationaler Vergleich; Migration; Auslandsschule; Forschungsprojekt; Sprachgebrauch; Schule; Schulalltag; Auslandsschule; Begegnungsschule; Lehrer; Lehramtsstudent; Monolingualismus; Sprache; Sprachgebrauch; Mehrsprachigkeit; Migration; Migrationshintergrund; Migrationshintergrund; Leitfadeninterview; Internationaler Vergleich; Ethnische Minderheit; Forschungsprojekt; Deutschland; Europa; Griechenland; Kanada
AbstractIn this article the authors present the design of the research project "Migration-Related Multilingualism and Pedagogical Professionalism" and provide a first look at the material. After a brief introduction, they present their initial thoughts and considerations about pre-service teachers in Germany which motivated them to create this internationally comparative study (2). The following section introduces the research design including their research question and the research fields (3.1), European and Canadian contexts for comparison (3.2), the special situation of German schools abroad in these contexts (3.3), and the methodological framework of the current research (3.4). Afterwards, the authors provide a first look at the empirical data using excerpts from expert interviews with multilingual (minority) teachers at the German Schools in Athens and in Montreal about their views on migration-related multilingualism, linguistic diversity and language practices (4). In the context of research trips in 2013 and 2014, the authors conducted a total of forty-one interviews in Greek and German. In the conclusion, they formulate a hypothesis and a question which they propose to pursue further in their future research (5). (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Tertium comparationis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: