Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSerra-Olivares, Jaime; González-Víllora, Sixto; García-López, Luis Miguel; Araújo, Duarte
TitelGame-based approaches' pedagogical principles.
Exploring task constraints in youth soccer.
Gefälligkeitsübersetzung: Spiel-basierte Ansätze pädagogischer Prinzipien. Erkundung von Einschränkungen bei Aufgaben im Jugendfußball.
QuelleIn: Journal of human kinetics, 46 (2015) 1, S. 251-261
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0860-9853; 1640-5544; 1899-7562
SchlagwörterForschung; Entscheidung; Fertigkeit; Leistungsfähigkeit; Leistungssteigerung; Verhalten; Entscheidung; Fertigkeit; Forschung; Fußball; Leistungsfähigkeit; Spiel; Sport; Sportler; Sportpsychologie; Sportspiel; Taktik; Training; Verhalten; Didaktik; Sportunterricht; Fachdidaktik; Sportpädagogik; Wettkampf; Determinante; Leistungssteigerung; Mannschaft; Wirkung; Spiel; Didaktik; Fachdidaktik; Determinante; Bewegungsdynamik; Fußball; Kinder- und Jugendsport; Kleinfeldspiel; Mannschaft; Sport; Sportpsychologie; Sportpädagogik; Sportspiel; Sportunterricht; Taktik; Training; Wettkampf; Wirkung; Sportler
AbstractThis study tested the use of two pedagogical principles of Game-based approaches, representation and exaggeration, in the context of game performance of U10 soccer players. Twenty-one players participated in two 3 vs. 3 small-sided games. The first small-sided game was modified by representation. The second small-sided game was modified by enhancing the penetration of the defense tactical problem for invasion games. Decision-making and execution were assessed using the Game Performance Evaluation Tool. No significant differences were observed between games in the number of decision-making units related to keeping possession, nor in those related to penetrating the defense. No significant differences were observed in any execution ability (ball control, passing, dribbling and get free movements). The findings suggested that both games could provide similar degeneracy processes to the players for skill acquisition (specific and contextualized task constraints in which they could develop their game performance and the capability to achieve different outcomes in varying contexts). Probably both games had similar learner-environment dynamics leading players to develop their capabilities for adapting their behaviours to the changing performance situations. More research is necessary, from the ecological dynamics point of view, to determine how we should use small-sided games in Game-based approaches. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of human kinetics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: