Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVlah, Natasa; Jancec, Lucija; Cepic, Renata
TitelTeachers' attitudes towards behaviour patterns in social conflicts in Primorsko-Goranska County in Croatia.
Paralleltitel: Stalisca uciteljev do vzorcev obnasanja v socialnih konfliktih v Primorsko-Goranski regiji na Hrvaskem.
QuelleIn: CEPS journal, 5 (2015) 4, S. 125-140Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-116311
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Einstellung (Psy); Konfliktmanagement; Konflikttraining; Verhalten; Soziale Beziehung; Grundschule; Lehrer; Schüler; Sozialer Konflikt; Verhalten; Kroatien; Grundschule; Lehrer; Schüler; Schüler-Schüler-Beziehung; Soziale Kompetenz; Sozialer Konflikt; Kroatien
AbstractThe aim of the empirical research is to determine primary school teachers' attitudes towards behaviour patterns in social conflict. A primary school teacher is the role model for his/her pupils, so in the context of the theory of hidden curriculum, the purpose of the study is determining a better understanding of teacher's needs for further conflict resolution training. A Scale of Attitudes toward social conflicts was applied to a stratified sample of 155 teachers in the Primorje-Gorski Kotar County, Croatia, measuring three patterns of behaviour: avoidance/adaptation, cooperation, and winning. According to the results, the teachers most frequently have positive attitudes toward a pattern of cooperation, and most seldom toward a pattern of winning. Winning is negatively correlated with cooperation, and positively correlated with avoidance/adaptation. The authors recommended systematic social skills training necessary for managing conflict for a specific group of teachers. The authors believe these findings could raise interest and awareness for further studies in the field of conflict studies in education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: