Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMelo-Pfeifer, Sílvia
TitelAn interactional perspective on intercomprehension between Romance Languages: translanguaging in multilingual chat rooms.
QuelleIn: Fremdsprachen lehren und lernen, 44 (2015) 2, S. 100-113Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0932-6936
SchlagwörterEmpirische Forschung; Digitale Medien; Romanische Sprache
AbstractIn this contribution, an international perspective on intercomprehension will be presented through the discussion of common features in multilingual communication. For this, a socio-constructivist perspective on intercomprehension is theoretically relevant and will be exemplified in terms of the empirical analysis. Since in multilingual interaction in Romance Languages the focus of the speakers is not always to juxtapose several linguistic codes, but instead the co-construction of meaning resorting to all semiotic resources mobilized and shared, the concept of translanguaging will also be called upon: a) to illustrate how the bounded nature of linguistic codes is irrelevant to the speakers during multilingual interaction and b) to avoid "linguistic bias" in the analysis of multilingual interaction. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Fremdsprachen lehren und lernen" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: