Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarentic Pozarnik, Barica; Lavric, Andreja
TitelFostering the quality of teaching and learning by developing the "neglected half" of university teachers' competencies.
Paralleltitel: Spodbujanje kakovosti poucevanja in ucenja s pomocjo razvijanja "spregledane polovice" kompetenc univerzitetnih uciteljev.
QuelleIn: CEPS journal, 5 (2015) 2, S. 73-93Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-109970
SchlagwörterKompetenz; Fallstudie; Hochschullehrer; Qualität; Slowenien; Universität; Ljubljana; Fallstudie; Kompetenz; Lehren; Förderung; Schlüsselqualifikation; Trainingsprogramm; Förderung; Lehren; Trainingsprogramm; Schlüsselqualifikation; Universität; Hochschullehrer; Hochschullehre; Qualität; Ljubljana; Slowenien
AbstractFor too long, the quality of teaching and learning in universities has been undervalued in comparison to research. Current social, economic, ecological and other challenges require that more attention be given to measures to improve the situation. Academic staff should receive incentives, policy support and high-quality pedagogical training to develop key competencies for excellence in teaching. Examples of key competencies in this area in different countries are presented as well as some schemes of policy support and pedagogical training. The case study from the University of Ljubljana is based on experiences gathered from four groups of participants during a course on Improving University Teaching in 2013 and 2014. They gave their opinion on the relative importance of different competencies in teaching, to what extent have they developed them during the course and, finally, which activities and methods used have most contributed to their development. At the end, some measures to foster excellence in teaching at the level of policy are proposed, as well as areas for further research. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: