Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrusseau, Timothy A.; Kulinna, Pamela H.
TitelAn examination of four traditional school physical activity models on children's step counts and MVPA.
Gefälligkeitsübersetzung: Eine Untersuchung des Einflusses von vier traditionellen Modellen der körperlichen Aktivität an der Schule auf die Schrittzahl und die moderate bis starke körperliche Aktivität von Kindern.
QuelleIn: Research quarterly for exercise and sport, 86 (2015) 1, S. 88-93
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0270-1367; 2168-3824
DOI10.1080/02701367.2014.977431
SchlagwörterVergleichsuntersuchung; Kind; Schule; Schulpause; Aktivität; Sportunterricht; Gestaltung; Modell; USA
AbstractSchools have been identified as primary societal institutions for promoting children's physical activity (PA); however, limited evidence exists demonstrating which traditional school-based PA models maximize children's PA. Purpose: The purpose of this study was to compare step counts and moderate-to-vigorous physical activity (MVPA) across 4 traditional school PA modules. Method: Step count and MVPA data were collected on 5 consecutive school days from 298 children (Mage = 10.0 +/- 0.6 years; 55 percent female) in Grade 5. PA was measured using the NL-1000 piezoelectric pedometer. The 4 models included (a) recess only, (b) multiple recesses, (c) recess and physical education (PE), and (d) multiple recesses and PE. Results: Children accumulated the greatest PA on days that they had PE and multiple recess opportunities (5,242 +/- 1,690 steps; 15.3 +/- 8.8 min of MVPA). Children accumulated the least amount of PA on days with only 1 recess opportunity (3,312 +/- 445 steps; 7.1 +/- 2.3 min of MVPA). Across all models, children accumulated an additional 1,140 steps and 4.1 min of MVPA on PE days. Conclusions: It appears that PE is the most important school PA opportunity for maximizing children's PA. However, on days without PE, a 2nd recess can increase school PA by 20 percent (delta = 850 steps; 3.8 min of MVPA). Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2015/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research quarterly for exercise and sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: