Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStütz, Alexander; Green, Wendy; McAllister, Lindy; Eley, Diann
TitelPreparing Medical Graduates for a Interconnected World.
Current Practices and Future Possibilities for Internationalizing the Medical Curriculum in Different Contexts.
QuelleIn: Journal of studies in international education, 19 (2015) 1, S. 28-45Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153; 1552-7808
DOI10.1177/1028315314536991
SchlagwörterInterkulturelle Kompetenz; Curriculum; Gesundheit; Medizin; Internationalisierung; Mobilität; Mobilitätsförderung; Australien; Deutschland
AbstractPreparing medical graduates who are competent to work in a global environment requires broad integration of international and intercultural perspectives throughout the medical curriculum. Employing Leask and Bridge's "conceptual framework of internationalisation of the curriculum," this article first highlights the emphasis placed on international mobility, global health, and cultural competency as ways to address internationalization of the curriculum within the discipline of medicine. Second, it highlights the influence of national and regional contexts on internationalizing the curriculum by comparing approaches from Germany and Australia. A review of the literature reveals that in spite of some contextual differences, medicine seems to struggle with a disciplinary understanding of an internationalized curriculum that is comprehensive and coherent. This article argues that what is needed instead is a transformative approach to learning and to curriculum development in medicine. Finally, implications for future research and practice are considered. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2015/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of studies in international education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: