Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSingh, Madhu
TitelGlobal perspectives on recognising non-formal and informal learning.
Why recognition matters.
Gefälligkeitsübersetzung: Globale Perspektiven der Anerkennung nicht-formaler Bildung und informellen Lernens. Warum Anerkennung entscheidend ist.
QuelleCham: Springer London (2015), 220 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheTechnical and Vocational Education and Training: Issues, Concerns and Prospects. 21
ZusatzinformationZusammenfassung
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-3-319-15278-3
DOI10.1007/978-3-319-15278-3
SchlagwörterKompetenz; Soziale Integration; Australien; Benin; Berufsausbildung; Bewertung; England; Finnland; Frankreich; Großbritannien; Japan; Kanada; Mexiko; Neuseeland; Norwegen; Österreich; Philippinen; Portugal; Schottland; Soziale Integration; Thailand; USA; Internationaler Vergleich; Migration; Anerkennung; Kompetenz; Bangladesch; Qualifikationsanforderung; Bildungsabschluss; Informelles Lernen; Bildungsabschluss; Informelles Lernen; Inklusion; Entwicklungsland; Industriestaat; Migration; Berufsausbildung; Nicht formal Qualifizierter; Qualifikationsanforderung; Qualifikationserhalt; Qualifikationsnachweis; Qualifikationsniveau; Qualifikationsverwertung; Internationaler Vergleich; Anerkennung; Bewertung; Australien; Bangladesch; Benin; England; Finnland; Frankreich; Großbritannien; Japan; Kanada; Mexiko; Neuseeland; Norwegen; Philippinen; Portugal; Schottland; Südafrika (Staat); Thailand; USA; Österreich
Abstract"This book deals with the relevance of recognition and validation of non-formal and informal learning in education and training, the workplace and society. In an increasing number of countries, it is at the top of the policy and research agenda ranking among the possible ways to redress the glaring lack of relevant academic and vocational qualifications and to promote the development of competences and certification procedures which recognise different types of learning, including formal, non-formal and informal learning. The aim of the book is therefore to present and share experience, expertise and lessons in such a way that enables its effective and immediate use across the full spectrum of country contexts, whether in the developing or developed world. It examines the importance of meeting institutional and political requirements that give genuine value to the recognition of non-formal and informal learning; it shows why recognition is important and clarifies its usefulness and the role it serves in education, working life and voluntary work; it emphasises the importance of the coordination, interests, motivations, trust and acceptance by all stakeholders.; The volume is also premised on an understanding of a learning society, in which all social and cultural groups, irrespective of gender, race, social class, ethnicity, mental health difficulties are entitled to quality learning throughout their lives. Overall the thrust is to see the importance of recognising non-formal and informal learning as part of the larger movement for re-directing education and training for change. This change is one that builds on an equitable society and economy and on sustainable development principles and values such as respect for others, respect for difference and diversity, exploration and dialogue." (Publisher information, © Springer).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: