Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOrr, Dominic; Mishra, Shweta
TitelA Comprehensive Approach to Investigating the Social Dimension in European Higher Education Systems-EUROSTUDENT and the PL4SD Country Reviews.
QuelleAus: Curaj, Adrian (Hrsg.); Matei, Liviu (Hrsg.); Pricopie, Remus (Hrsg.); Salmi, Jamil (Hrsg.); Scott, Peter (Hrsg.): The European higher education area. Between critical reflections and future policies. 1. Cham [u.a.]: Springer International Publishing (2015) S. 467-478
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-319-18767-9; 978-3-319-20877-0
DOI10.1007/978-3-319-20877-0_30
SchlagwörterLehre; Studium; Studienverhalten; Studentenschaft; Student; Ausland; Europa
AbstractWhilst the social dimension has been a main focus for the Bologna Process, at least since it was expressly defined as objective for the European Higher Education Area in 2007, it has been difficult to translate it into a manageable policy agenda. Using findings from surveys of students from the EUROSTUDENT project and the analyses of policy interventions within higher education systems carried out as part of the project Peer Learning for the Social Dimension (PL4SD), the authors of this contribution have tried to seek solutions to this quandary of inaction by proposing a different approach. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: