Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGregersen-Hermans, Jeanine
TitelThe Impact of Exposure to Diversity in the International University Environment and the Development of Intercultural Competence in Students.
QuelleAus: Curaj, Adrian (Hrsg.); Matei, Liviu (Hrsg.); Pricopie, Remus (Hrsg.); Salmi, Jamil (Hrsg.); Scott, Peter (Hrsg.): The European higher education area. Between critical reflections and future policies. 1. Cham [u.a.]: Springer International Publishing (2015) S. 73-92
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-319-18767-9; 978-3-319-20877-0
DOI10.1007/978-3-319-20877-0_6
SchlagwörterStudentenschaft; Studienverhalten; Studentenaustausch; Internationalität; Wissenschaftleraustausch; Studentenaustausch; Studienverhalten; Internationalität; Studentenschaft
AbstractThe study challenges the assumption prevalent in Higher Education that exposure to diversity through an international experience on campus leads to intercultural competence. Building on a tentative Extended Contact Hypothesis Theory model this case study uses a pre-post observational design to measure the level of intercultural competence, using the Intercultural Development Inventory (IDI). The results demonstrate that first year master students in this study do not progress in the level of intercultural competence whilst on campus; regardless whether they progress from an undergraduate program or are new to the university; despite the fact that they study in an internationalized university environment and are satisfied with the cross-cultural cooperation and are in frequent contact. The social interactions per se did not lead to an increase of intercultural competence. Although respondents in the Denial stage with only a superficial awareness of cultural difference benefit from the presence of somewhat more advanced levels of intercultural competence on campus, the impetus to progress to more inclusive global mindsets seems to be lacking. Respondents substantially overestimated their own level of intercultural competence. The study highlights the need for more in-depth research into the actual development process and the connection with the curriculum; less reliance on self-reports but combining qualitative assessment methods with quantitative measurement of intercultural competence; and the consideration of the impact of the social environment and the organizational capability to deliver on intercultural competence development..(HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: