Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSkopek, Jan; Dronkers, Jaap
InstitutionIstituto Universitario Europeo (San Domenico di Fiesole) / European Forum
TitelPerformance in secondary school in German states.
A longitudinal three-level approach.
QuelleSan Domenico di Fiesole, Italy: European University Institute (2015), 32 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheWorking paper
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.13140/RG.2.1.4534.1929
SchlagwörterVergleichsuntersuchung; Soziale Ungleichheit; Modell; Bildungssystem; Soziale Ungleichheit; Bildungssystem; Schulleistung; Leistungsmessung; Sekundarstufe II; Schulleistung; Schülerleistung; Dreidimensionalität; Einflussfaktor; Leistungsmessung; Modell
AbstractThis paper contributes to the ongoing debate on how educational systems impact on academic performance in secondary schools by studying the impact of tracking on achievement in secondary education in Germany. We exploit federal heterogeneity in the 16 German states' educational systems by classifying them into three tracking regimes. Using recent, representative, and longitudinal from the NEPS, our study overcomes three severe methodological drawbacks of previous research on the impact of tracking and educational differentiation on level and (social) inequality in achievement: (1) the exclusion of the mediating level of schools, (2) the reliance on cross-sectional data, (3) the failure to account for students' prior ability especially before tracking occurred. Our findings based on a three-level model incorporating states, schools and students highlight the importance of accounting for the mediating role of schools when analyzing effects of educational systems but also the importance of including prior abilities in the study of secondary school performance. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: