Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | Europäische Kommission / Generaldirektion Bildung und Kultur |
---|---|
Titel | Youth work and non-formal learning in Europe's education landscape. A quarter of a century of EU cooperation for youth policy and practice. |
Quelle | Brüssel (2015), 254 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 978-92-79-45427-1 |
DOI | 10.2766/750047 |
Schlagwörter | Diversity Management; Soziale Integration; Bildungssystem; Bildungspolitik; Jugendpolitik; Benachteiligtenförderung; Durchlässigkeit; Interkulturelles Lernen; Informelles Lernen; Erfahrungsorientiertes Lernen; Soziale Software; Computerkenntnisse; Europäische Integration; Internationale Zusammenarbeit; Migrationshintergrund; Berufliche Integration; Professionalisierung; Qualifikationsanforderung; Sozialarbeiter; Jugendarbeit; Best-Practice-Modell; Internet; Europäische Union; Ausländer; Benachteiligter Jugendlicher; Jugendlicher; Junger Erwachsener |
Abstract | "The publication marks a quarter of a century of EU youth programmes accompanied by EU youth policy. It brings together some of the thinking that inspires - and is inspired by - EU actions for youth to encourage debate about what youth work and non-formal learning can contribute to European education. It reviews EU cooperation in the field from different perspectives, points to successes and sets out possible future scenarios, particularly in the context of the Erasmus+ programme." (Author's abstract, IAB-Doku). Forschungsmethode: Dokumentation; Exploration. |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2016/3 |