Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWindisch, Hendrickje Catriona
InstitutionOECD
TitelAdults with low literacy and numeracy skills.
A literature review on policy intervention.
Gefälligkeitsübersetzung: Erwachsen mit niedrigen Schreib-/Lese- und Rechenfähigkeiten. Ein Literaturüberblick zur politischen Einflussnahme.
QuelleParis (2015), 125 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD education working papers. 123
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.1787/5jrxnjdd3r5k-en
SchlagwörterBildungsmotivation; Analphabetismus; Erfolgskontrolle; Erwachsenenbildung; Erwachsener; Lesen; Mathematik; Alphabetisierung; Schreiben; Bildungsförderung; Bildungsförderung; Förderungsmaßnahme; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Erfolgskontrolle; Lesen; Schreiben; Mathematik; Niedrig Qualifizierter; Erwachsenenbildung; Alphabetisierung; Analphabetismus; Best-Practice-Modell; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Erwachsener
AbstractIdentifying effective policy interventions for adults with low literacy and numeracy skills has become increasingly important. The PIAAC Survey of Adult Skills has revealed that a considerable number of adults in OECD countries possess only limited literacy and numeracy skills, and governments now recognise the need to up-skill low-skilled adults in order to maintain national prosperity, especially in the context of structural changes and projected population ageing. Against this background, this literature review examines the current evidence on policy interventions for adults with low literacy and numeracy skills to clarify which targeted policy levers could best enhance socio-economic returns. Despite progress in measuring adult skills and extensive literature describing practices used in adult literacy and numeracy programmes, there is little analysis of the effects of different interventions on learners. This literature review therefore attempts to bring together the analytical insights from research and practice to provide a broad picture of what has so far proven to motivate low-skilled adults to join and persist in literacy and numeracy learning. The paper shows that low basic skills levels of adults are a complex policy problem that has neither straightforward causes nor straightforward solutions and successful interventions are relatively uncommon. Tackling serious literacy and numeracy weaknesses is challenging because the group of low-skilled adults is diverse and requires different, well-targeted interventions. But there is now an emerging body of evidence on the approaches to teaching and learning that can make life-changing differences to adults in need. The paper identifies formative assessment, e-learning, and contextualisation and embedding (especially in the workplace and family context) as effective approaches to basic skills teaching. The central challenge is to put the evidence to work. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: