Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFleming, Jenny
TitelEnhancing cooperative education through action learning projects.
QuelleAus: Li, Mang (Hrsg.); Yong, Zhao (Hrsg.): Exploring learning & teaching in higher education. Berlin [u.a.]: Springer (2015) S. 171-187
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNew frontiers of educational research
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-642-55351-6; 978-3-642-55352-3
DOI10.1007/978-3-642-55352-3_7
SchlagwörterLehre; Studienverhalten; Studentenschaft
AbstractUniversities across the world continue to be challenged to produce graduates who can contribute productively to increasingly complex, dynamic and competitive workplaces occurring in a global marketplace. The response of many universities to the changing workplace environment has been to include a cooperative education component or work-integrated learning experience within undergraduate degree programmes.This chapter examines cooperative education and the learning theories that underpin work-integrated learning. The theoretical basis of action learning is discussed and a case study illustrates how action learning can be integrated into projects undertaken as part of a work-integrated learning experience. The case study exemplifies how action learning can enhance the student learning experience and provide opportunities to bring about change in practice in the sport and recreation industry.(HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2015/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: