Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDolean, Dacian D.
TitelUsing the keyword method in the classroom: Is the interacting imagery necessary?
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, (2014) 45, S. 17-26Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 1; Literaturangaben; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Experiment; Methodik; Fremdsprachenunterricht; Vokabellernen; Italienischunterricht; Rumänien
AbstractThe Keyword Method (KWM) is one of the most extensively researched methods used in foreign language vocabulary learning. However, evidence for its successful classroom application is limited and research results are mixed. This paper reports two experiments using a simple teacher-friendly procedure in which assessment of the KWM on Romanian speaking subjects was used for the first time. Results indicate that showing simultaneously a picture for a new L2 vocabulary word and one for the keyword increases retention, even when pictures show no interaction of keyword and target word meanings when applied in elementary (studies 1 and 2) and middle school classrooms (study 2). The outcome of this research may benefit teachers and support immediate and long-term efficiency of the KWM. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: