Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJagenow, Danilo; Raufelder, Diana; Eid, Michael
TitelA person-oriented approach to predict socio-motivational dependency in early adolescents.
QuelleIn: Learning and individual differences, (2014) 36, S. 173-179Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1041-6080
DOI10.1016/j.lindif.2014.07.017
SchlagwörterPeer-Beziehungen; Soziale Situation; Soziale Motivation; Soziale Beziehung; Adoleszenz; Brandenburg; Deutschland; Motivation; Lernmotivation; Soziale Situation; Leistungsmotivation; Soziale Motivation; Klassenraum; Schulische Motivation; Schüler-Schüler-Beziehung; Leistungsmotivation; Lernmotivation; Motivation; Klassengemeinschaft; Abhängigkeit (Soz); Jugendlicher; Brandenburg; Deutschland
AbstractThe person-oriented approach was employed to provide a better understanding of inter-individual differences in adolescent students' socio-motivational dependency. The quality of social relationships, academic achievement, and motivation within the classroom environment was assessed in a large (N = 1088; mean age = 13.7 years; 53.9% girls) sample of students from Brandenburg, Germany, and used as predictors of four types of socio-motivational dependency: (1) peer-dependent motivation type, (2) teacher-dependent motivation type, (3) teacher-and-peer-dependent motivation type, and (4) teacher-and-peer-independent motivation type. For the analyses, we used a recently developed three-step approach, which allows for estimation of a combined measurement model and structural model separately rather than simultaneously. Various school relevant predictors were revealed underscoring the importance of inter-individual differences in the mechanisms underlying the motivational value of other individuals. Students with the highest motivation showed worst academic achievement compared to students with lower motivation. The role of a negative teacher dependency effect is discussed. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning and individual differences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: