Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Jenkins, Laura Dudley; Moses, Michele S. |
---|---|
Titel | Affirmative Action Initiatives Around the World. |
Quelle | In: International higher education, (2014) 77, S. 5-6Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1084-0613 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Gender; Curriculum; Curriculumentwicklung; Affirmative action; Diskriminierung; Kaste; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Abstammung; Ausschluss; Schicht; Minderheit; Muslim; Kanada |
Abstract | Affirmative action policies to increase the number of underrepresented students in higher education have expanded globally in the last quarter-century. Gender is the most prominent policy target. Institutions of higher education and governments have increasingly adopted race-neutral or multifaceted affirmative action policies, in response to legislative threats, legal challenges or social criticism. (HoF/text adopted). |
Erfasst von | Institut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg |
Update | 2016/3 |