Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAndersen, Lori; Ward, Thomas J.
TitelExpectancy-Value Models for the STEM Persistence Plans of Ninth-Grade, High-Ability Students: A Comparison Between Black, Hispanic, and White Students.
QuelleIn: Science education, 98 (2014) 2, S. 216-242Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.21092
SchlagwörterDemografischer Faktor; Naturwissenschaften; Naturwissenschaftliche Bildung; Ethnischer Unterschied
AbstractGroup differences in the effects of the expectancies and values that high-ability students have for science and mathematics on plans to persist in science, technology, engineering, and mathematics (STEM) were investigated. A nationally representative sample of ninth-grade students, the High School Longitudinal Study of 2009 (HSLS: 2009; n = 21,444) was used. The analytic sample was 1,757 (48% female, 52% male) Black (13.8%), Hispanic (26.7%), and White (59.6%) students who scored in the top 10% of their race group on the mathematics achievement test. Hierarchical logistic regression models were developed for each race/ethnicity group to examine the relationships of demographic and expectancy-value variables with STEM persistence status. Science attainment value, science intrinsic value, and STEM utility value were predictive of STEM persistence, but these variables operated differently in groups of Black, Hispanic, and White students. Implications for educators include the need for ways to improve perceptions of science identity and awareness of the utility of science and mathematics courses.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: