Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThompson, Denisse R.; Senk, Sharon L.
TitelThe same geometry textbook does not mean the same classroom enactment.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 46 (2014) 5, S. 781-795
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704; 1863-9704/E
DOI10.1007/s11858-014-0622-y
SchlagwörterSekundarschule; Gymnasium; Curriculum; Schulbuch; Geometrie; Mathematikunterricht; Technologie; Benutzung; Einführung
AbstractTextbooks are often used in classroom instruction in quite different ways, leading to potential differences in students' opportunities to learn. This paper explores the enactment of the topic of congruence by 12 teachers using the same geometry textbook. We highlight variations in the number and nature of lessons taught or skipped, in expectations for homework, and in instructional style. For instance, teachers taught between 60 and 100% of the lessons on congruence but often skipped content focused on unique applications. The number of minutes of homework assigned varied from 16-30 min per night to 46-60 min per night. Ten of the 12 teachers spent at least 50% of class time each week in whole-class instruction. Only one-third used dynamic geometry software and one used no calculator or computer technology in the congruence chapters. The results provide detailed insights into differences in upper secondary teachers' use of textbooks, an area where less research exists than at elementary or lower secondary levels.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2015/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: