Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWood, Bronwyn E.; Black, Rosalyn
TitelPerforming Citizenship Down Under: Educating the Active Citizen.
QuelleIn: Journal of social science education, 13 (2014) 4, S. 56-65Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
DOI10.4119/UNIBI/jsse-v13-i4-1413
SchlagwörterStaatsbürgerliche Erziehung; Jugend; Schule; Curriculum; Demokratie; Partizipation; Politische Bildung; Politisches Engagement; Sozialwissenschaftlicher Unterricht; Australien; Neuseeland
AbstractIn democracies such as Australia and New Zealand, education policy increasingly seeks to foster active citizens who are committed to social justice and change. Whilst many aspects of these initiatives are to be applauded for their commitment to empowering young people, in this paper [the authors] describe some of the ambiguities that attend young people's experiences of civic engagement and active citizenship. In doing so, [the authors] draw on Isin's (2008) reconceptualization of citizenship as something that is, above all, performed or enacted. Isin's focus is upon 'acts of citizenship' which he argues are best understood by examining their grounds, effects and consequences. Drawing on illustrations of young people's global and local citizenship actions in schools in Australia and New Zealand, [the authors] examine some of the contradictions and tensions that lie within the enactment of such 'performed' curricula. [The authors] conclude by reflecting on the opportunities that exist within school and community spaces for the active citizen to perform acts of citizenship (Original übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2015/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: