Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStillman, Gloria Ann
TitelViews of cognition: different lenses for `looking-in' on classrooms.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 46 (2014) 3, S. 493-496
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-014-0601-3
SchlagwörterKognition; Kognition; Mathematikunterricht; Schema; Kollektivbewusstsein; Kohärenz; Graf (Math); Mathematikunterricht; Matrix; Kohärenz; Kollektivbewusstsein; Schema
AbstractThe evolution of different theories of cognition over the years has given mathematics education researchers new tools for highlighting particular characteristics of classroom issues to enable more detailed investigation of how students learn mathematics. In the past there has been a strong dominance of the dualistic view separating body and mind. In recent times, however, the body has been given a more central role in shaping the mind. This has led to the situation where some long-standing conundrums of mathematics education have become more tractable to researchers. Similarly, using older ideas in new ways, light is being shone on what is possible at different stages of development or different levels of schooling. In this issue different views of cognition have been mined by the authors of different articles to frame studies and analyses or invent and apply new tools. They bring new lenses for looking-in on classrooms, a fresh view with old lenses and new methodological tools to the fore. Using a small selection of the articles of the issue the empowerment that differing views of cognition have enabled for mathematics education research is demonstrated.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: